Overtollig buikvet laten verdwijnen, stoppen met roken, meer sporten en eindelijk vaarwelzeggen tegen die smartphoneverslaving… goede voornemens zijn onlosmakelijk verbonden met de maand januari. Toch belanden ze vaak na enkele weken alweer in de koelkast. Tijd dat we daar iets aan doen … Met onze 7 tips halen je goede bedoelingen het einde van de maand misschien wel!

Eerst en vooral, onze beste wensen voor het nieuwe jaar! Voornemens gemaakt? Dan wil je dus beter doen dan in 2019. Vaak missen voornemens echter een concrete aanpak, klinkt ‘ik ga…’ als uitstellen en we weten allemaal; van uitstel komt heel vaak afstel. Niet met de gouden raad van Het Natuurhuis! 

 

1. Eet elke dag iets groens

Je hele leven plots omgooien en diëten, het is niet iedereen gegeven om daar een succesverhaal van te maken. Maar beginnen met elke dag iets van groenten en fruit eten, dat moet toch haalbaar zijn, niet? 

 

2. Beweeg binnen

Meer sporten? Geef toe, tijdens de koude wintermaanden is de stap tussen de zetel en de voordeur immens. Waarom niet elke dag gewoon een reeks eenvoudige oefeningen doen in je warme huis? Doe eventueel mee aan een ’30 Day Challenge’ ter motivatie. 

 

3. Drink voldoende water

Elke dag water drinken, dat moet vol te houden zijn! Kraantjeswater mag, maar filter het wel met een Coolmart, te koop bij Het Natuurhuis. Bij ons vind je verder ook verschillende mineraalwaters, zuiver en met een gezonde pH-waarde.

 

4. Neem de fiets

Het is koud, dat weten we. Maar met een extra laagje kleding ben je dat al snel vergeten. Bovendien hoef je niet deel te nemen aan de stresserende verkeersellende, maar kom je overal lekker fris aan én je bewijst je gezondheid en de natuur er een dienst mee!

 

5. Stop met die suiker in je koffie en thee

Ja, zoet is lekker en coffee is life! Maar dit voornemen heus niet zo moeilijk. Bekijk het zo; als je telkens iets moet verzachten met suiker voordat je het lust… waarom drink je het eigenlijk? Probeer het gewoon zonder, je raakt er snel aan gewoon! Kan je het toch niet laten, kijk dan naar gezondere alternatieven

 

6. Zet je telefoon uit wanneer je kan

Minder schermtijd, het is een van de populairste goede voornemens. De smartphone is dan ook een apparaat dat zich in sneltempo onmisbaar heeft gemaakt en ons even snel is doen vergeten dat we ook gelukkig waren toen we nog zonder telefoon op straat kwamen. Grijp elke kans om in plaats van de stille modus in te schakelen, je smartphone uit te zetten en te genieten van de luxe van de onbereikbaarheid.

 

7. Probeer iets nieuws

Overal waar je nog niet geweest bent, gaan er weer nieuwe deuren open. Ga eens naar die ene zaak waar je al zo vaak passeerde, maar nooit binnenging, bezoek plekjes waar je nog nooit eerder kwam of verander simpelweg eens iets aan je routines.